BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, May 19, 2009

KONNICHIWA TO UM AND AAJ!!!

2 minggu sudah berlalu.....aku akhirnya suda menjadi seorang plaja u...(walopon secara teknikalnye,bukanla sgt)....

First of all,alhamdullillah..syukur kepada Allah kerana memberi aku pluang untuk mlanjutkankan pelajaran hingga ke tahap ini,thanks to both my parents yang membentuk saya daripada saya kecil hingga sekarang,to my teachers from TADIKA STRAWBERRY,SK HICOM,SMK SEKS. 27,and of course my beloved SMAP KAJANG...and a very special thank you to the PSD for giving me this golden opportunity to further enhance my knowledge..(bapak poyo ayat aku..)

So,tanggal 30 april 2009...aku secara officialnye menjadi warga UM(now MALAYSIA'S NO.1 UNIVERSITY...capap2)...aku masuk as a second intake(masuk SMAP pun sama gak...mmg aku nie reserve player je...)so,naseb bek orientasi sekejap..2 ari je...tp orientasi or MSR(kalo kat smap..)mmg macam hampeh rr...ada ke patut budak2 PASUM(pusat asasi sains UM) yang handle kami?sepatutnye SENPAI2(SENIOR2 kami yang Program jepun nie...)yg handle...pasal mereka akan bgtau pengalaman mereka..an bagi kata2 nasihat yang lebey MEMBINA..no disrespect to my abang2 an akak2 pasum..u guys have done a brilliant job handling our orientation but still,it's the experience of learning japanese that we really want to know..bukannye macam mana nk tido lambat2....but....tym persembahan mmg best rr....macam2 ragam dak2..drpd yang shuffle,menari zapin...mcam2 rr...

For the next two weeks after the horrid but enjoyable HALUANSISWA WEEK...ITS.....LEARNING NIHONGO 24/7 !!Mula2 time blaja Hiragana....syok rr aku...dh mmg hafal....4 tahun blaja jepun..bnde 2 mmg kire basic gile...hahaha...tp bnyk gak KOTOUBA(VOCAB)nk kna hafal sehari..maybe around 40++ a day...tp syok...dgn bantuan AZIZUL...senang gak rr aku nk blaja jepun nie....campur blaja BUNPOU(GRAMMAR)...mmg best rr...dah rr aku dapat SENSEI2 yg comel2(gatal2...)an sporting!!an also caring....especially KOBAYASHI SENSEI rr...jumpa aku jer..."SYA SAN,DO U HAVE ANY PROBLEMS??"kadang2 jumpa aku cakap jepun...haram aku nk paham...aku paham "deska?' an mas je...hahaha...tp awal2 mmg mereka tunjukkan bahawa mereka ada disitu utk assist kami hingga kami berjaya ke ngara mereka....terharu gak....laen lak citer ngan SENSEI2 MELAYU..mereka nie agak strict...kalo yang ONNA(pompuan) rr...kalo OTOUKO(guys) rilek je...ari2 mereka cakap"AAJ students kna struggle..bla2"muak gak aku dgr....tawo rr kna struggle...x yah rr nk cramah lak..buat ilang smangat budak je...esp yg xde basic jepun....

Tapi,stakat beberapa bab aku blaja JEPUN balek...aku dh bole rr ckit2 berbahsa jepun...pling cikai pun kalo nk pegi tgk wayang 2 aku bole rr ajak in NIHONGO..satu lagi...kami ari2 ada test and kuiz...kalo fail..jawabnye kiss goodbye A in final sem nye exam rr...so,mmg aku kna studi hard an smart..bukan macam kat smap lagi rr..tym prep tido an jadi SHEBBY SINGH je....haha..x pun ari2 minggu,dok cbuk nk tgk bola je...lpas nie...haram...nak tgk berite tv3 pun susa...balek umah pun lagi susa....tapi...naseb bek 4 bulan lpas spm aku puas2 dok umah...haha...rosakkan ps...gemukkan badan...curi laptop mak aku...dah...skang Allah kasi aku probably 6 tahun jarang jumpa family...2 rr..quality time ada ngan mereka x guna elok2...skang kan dh kna balasan...

apa2pun,sebelum aku terlupa...aku juga nak ucapkan trimas and domou arigatou gozaimas and syukran to my fellow smapian2 04-08 friends yg pernah directly or indirectly mengajar saya...kerana kamu semua memang banyak mengajar saya tentang erti kehidupan...and also congrats to all the students yg dpat pluang mlanjutkan plajaran ke luar ngara....arap2 kita semua dpat fly sama2...arap2 kite smua sukses dunia akhirat....kpada kawan2 yang mlanjutkan pljaran di u local an matrix..congrats gak....pasal bukan senang nk lanjutkan plajaran ke peringkat tertiary skang...yang pnting..kite blaja bersungguh2,tanam niat ikhlas blaja kerana ALLAH..insyaallah....kite akan bjaya....apa2pun.....WATASHIWA AAJGA SUKI DES!!!

(AAJ-AMBANG ASUHAN JEPUN)
p/s...aku tinggal kat KOLEJ KEDIAMAN KE-12 UM...sapa ada masala ngan aku...jumpa aku kat sana....hahaha...

0 comments: